no-img
طرح توجیهی

تولید طناب نایلونی - طرح توجیهی تعداد صفحه : 38 صفحه - تکمیل و مناسب


طرح توجیهی
مطالب ویژه
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

DOC
تولید طناب نایلونی
doc
9000 تومان
4 فروش
9000 تومان – خرید

تولید طناب نایلونی


4 (80%) 1 vote

طرح تولید طناب نایلونی

مقدمه

طناب نایلونی در زندگی روزمره در موارد مختلفی استفاده می‌شود یکی از مهمترین موارد استفاده از آن در سواحل جنوب و شمال جهت کارهای صیادی می‌باشد. در شناورهای صیادی جهت ساختن تور ماهی و تورمیگو به میزان بسیار زیادی از طناب‌های قطر 12 و 14 و 16 و 18 میلیمتر استفاده می‌شود.جهت لنگر نیز از طناب 20 الی 35 میلیمتر و جهت بستن سایبانها و استفاده در قرقره‌های چند ردیفه از انواع طناب نایلونی از قطرهای 6 الی 35 میلیمتر استفاده می‌شود.

یک موتور لنج صیادی برای ساختن تور ماهی و میگو ممکن است تا 10000 متر طناب از قطرهای مختلف مصرف کند. در لنج های باری و کشتی‌ها هر کدام در حد وفور از طناب جهت انجام بسیاری از کارهایشان استفاده می‌نمایند. در حال حاضر مقادیر زیادی طناب از خارج وارد میشود تا نیاز موجود را رفع نماید. احداث یک کارخانه تولید طناب مخصوصا در استانهای ساحلی امری ضروری و گامی مثبت به شمار می‌آید.

مشخصات فنی کالا

کالای تولید شده از جنس پولی پروپیلن (Poly propylene) از قطر 6 الی 35 میلیمتر خواهد بود. نوع دیگر از طناب از جنس پولی اتیلن (Poly propylene) را نیز با استفاده از ماشین آلات این طرح می‌توان تولید نمود که هر دو در بازار مصرف استفاده می‌شوند نوع اول از مرغوبیت و استحکام بیشتری برخوردار است. در این طرح فرض شده است که از هر نوع به مقدار مساوی تولید خواهد شد.

ظرفیت تولید کارخانه

میزان تولید طناب نایلونی کل سالانه کارخانه 1000 تن طناب از قطر 6 الی 35 میلیمتر در نظر گرفته شده که 500 تن مربوط به نوع پولی پروپلین و 500 تن مربوط به نوع پولی اتیلن می‌باشد.  جهت صرفه جویی در سرمایه گذاری اولیه ، انرژی، زمان و استفاده حداکثر از ماشین آلات کارخانه، برنامه تولید در دو شیفت در نظر گرفته شده است . کلیه محاسبات بر اساس 285 روز کار در سال (با توجه به تعطیلات ) در نظر گرفته شده است.

روش تولید

معمولا خط تولید طناب نایلونی در بین سازندگان آن در کشور مختلف یکسان است و مطابق شکل زیر می‌باشد.ابتدای مواد اولیه که ممکن است بصورت دانه های ریز یا ضایعات خورد شده و آسیاب شده می باشند در دستگاه اکستروژن ریخته می‌شود .

این دستگاه مواد را با استفاده از یک حلزونی با فشار از درون قالب هائی عبور میدهد قالب ها دارای سوراخ های ریزی هستند که مواد اولیه پس از گرم شدن توسط المنت برقی و خمیری نشدن از آنها عبور کرده و رشته‌هائی جهت ساختن طناب تولید می‌گردد قالب ها قابل تعویض بوده و برای هر قطر طناب ، قطر رشته‌ها نیز متفاوت است کار تولید رشته‌ها بصورت یکنواخت انجام شده و مواد اولیه میبایست بصورت مداوم در دستگاه اکسترودر ریخته شود. رشته‌ها  پس از خروج از دستگاه گرم هستند و جهت خنک کردن آنها را از یک حوضچه کوچک آب عبور می‌دهند.

دمای مناسب تولید طناب پلاستیکی

برای اینکه دمای آب حوضچه زیاد بالا نرود آب حوضچه مرتبا به یک دستگاه خنک کننده کوچک پمپاژ میشود و آب سرد شده به حوضچه برمیگردد. رشته‌های خنک شده سپس وارد دستگاه winder میشوند این دستگاه رشته ها را روی قرقره‌های بزرگی می‌پیچید هر گاه قرقره‌ای پر شد رشته را قطع نموده و روی قرقره خالی دیگری قرار می‌دهند . قرقره‌های پرشد ه از رشته ها را روی دستگاه Un winder قرار می‌دهند تا با استفاده از آن قرقره‌های کوچکتری را از رشته‌ها پر کنند. این قرقره‌های کوچکتر روی دستگاه Strand Twister  قرار میگیرد. دستگاه مذکور در رشته‌های پیچش مناسب ایجاد می‌کند و آنها را روی قرقره دیگری پر میکند . سپس 3 عدد ا زقرقره‌های اخیر روی دستگاه اصلی طناب بافی قرار میگیرند. تا با پیچیدن رشته ها بدور یکدیگر طناب سه رشته‌ای تولید شود.

طرح خط تولید فوق یک طرح کلی است و ممکن است در بین سازندگان آن تفاوت‌های جزئی در خط تولید وجود داشته باشد لیکن با طرح فوق هیچگونه تفاوت اساسی ندارد. آنچه که مسلم است این که هر خط تولید طناب حتما دارای سه دستگاه اصلی Extruder و Strand Twister و Ropetwister که در بالا توضیح داده شد می‌باشد. دستگاههای دیگر فقط جهت انتقال تولید یک دستگاه به دستگاه دیگر انجام وظیفه می‌کنند.

 

فهرست

بخش اول: اداری

فصل اول

الف- مقدمات و مراحل تشکیل شرکتهای تعاونی

ب: مراحل انجام تشریفات قانونی تشکیل مجمع عمومی

ج: مراحل انجام تشریفات قانونی ثبت شرکت و اخذ پروانه تأسیس

 

بخش دوم : حقوقی

فصل اول: کلیات

فصل دوم:مقررات مربوط به عضویت

فصل سوم: ارکان تعاونی

فصل چهارم: مقررات مالی

فصل پنجم : مقررات مختلف

 

بخش سوم (فنی و تخصصی)

1- مقدمه طرح تولید طناب نایلونی

2- مشخصات فنی کالا

3-ظرفیت تولید کارخانه

4- روش تولید

5- میزان مواد اولیه مورد نیاز جهت تولید سالانه و قیمت آنها

6- فهرست ماشین آلات و تجهیزات خط تولید و قیمت آنها

7- فهرست تاسیسات عمومی کارخانه و قیمت آنها

8- لیست مشاغل و مقدار حقوق ماهانه و سالانه

9- محاسبه انرژی برق لازم برای کل کارخانه

10-  محاسبه هزینه انواع انرژی مصرف سالیانه

11- مساحت زمین مورد نیاز و قیمت آن

12- برآورد هزینه‌های ساختمانی و محوطه سازی

13- هزینه‌های قبل از بهره‌برداری

14- محاسبه اجزاء و میزان سرمایه ثابت

15- محاسبه اجزاء و میزان سرمایه در گردش

16- محاسبه هزینه‌های توید و قیمت تمام شده واحد محصول

  • الف- محاسبه هزینه استهلاک
  • ب: محاسبه هزینه تعمیرات و نگهداری
  • ج- محاسبه هزینه های ثابت تولید
  • د- محاسبه هزینه های متغیر تولید
  • هـ- محاسبه قیمت تمام شده محصول

17- نتیجه گیری

 

طرح توجیهی یا کارآفرینی یا امکان سنجی تولید طناب نایلونی :

مناسب  اخذ وام بانکی از بانک ها و موسسات مالی اعتباری گرفتن وام قرض الحسنه خود اشتغالی از صندوق مهر امام رضا ارائه طرح به منظور استفاده از تسهیلات بنگاه های زود بازده گرفتن مجوز های لازم از سازمان های دولتی و وزارت تعاون ایجاد کسب و کار مناسب با درآمد بالا و کارآفرینی

مناسب ترین و به روز ترین طرح ها را از ما بخواهید pdfsara

فرمت فایل : word

تعداد صفحه : 38 صفحه

برای خرید بر روی دکمه خرید پایین کلیک کنید

9000 تومان – خرید


درباره نویسنده

محمد 39 نوشته در طرح توجیهی دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.