no-img
طرح توجیهی

طرح توجیهی چاپ و تولید عکس - طرح توجیهی برترین و به روز ترین طرح ها


طرح توجیهی
مطالب ویژه
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

DOC
طرح توجیهی چاپ و تولید عکس
doc
6000 تومان
0 فروش
6000 تومان – خرید

طرح توجیهی چاپ و تولید عکس


5 (100%) 1 vote

طرح توجیهی چاپ و تولید عکس

پيشگفتار طرح توجیهی

«كارآفريني فرايندي است كه فرد كارآفرين با ايده‌هاي نو و خلاق و شناسايي فرصتهاي جديد و با بسيح منابع ،‌مبادرت به ايجاد كسب و كار و شركت‌هاي نو، سازمانهاي جديد و نوآور و رشد يابنده نموده كه توأم با پذيرش مخاطره و ريسك است و منجر به معرفي محصول و يا خدمت جديدي به جامعه مي‌گردد.»

کار آفرینی زمینه های لازم را برای یافتن فرصتها  در  بازار کار وتولید  برای توانایی فردی مورد  بررسی قرار می دهد  و مجموعه دانش و مهارتهایی را که برای ورود به بازار کار ورد نیاز است و همچنین راهبردهای لازم را برای موفقیت در کسب و کار ارائه می نماید تا پس ازفراغت ازتحصیل چنانچه  تمایل داشته  باشی به  جای استخدام و کار برای یگران در حد توان مالی و تخصصی به تنهایی یا به کمک دوستان و نزدیکان نسبت به راه اندازی و اداره یک واحد کوچک صنعتی،کشاورزی،خدماتی ویا هنری برای کسب وکارتولیدی اقدام نمایی.

سرعت روند تحولات فن اوری واقتصادی درجهان به گونه ای است که حتی راه اندازی و اداره واحدهای تولیدی وخدماتی کوچک نیز نیازمند اطلاعات و دانش است که در این  مجموعه  سعی شده است این گونه اطلاعات در حد امکان و ضرورت ارائه شود.روحیه و تفکر کار افرینی هم در واحد های بزرگ تولیدی و خدماتی و هم درواحد های کوچک کاربرد فراوان دارد و می تواند خلا قیتها ، نواوریها و موفقیتهای زیادی را به دنبال داشته باشد اما جایگاه اصلی توسعه تفکر کار آفرینی در واحد های کوچک تولیدی و یا خدماتی است.

 

 

مقـــدمه طرح توجیهی چاپ و توليد عكس هاي رنگي و سياه و سفيد :

هدف از اجراي اين طرح احداث يك واحد ظهور وچاپ عكس سياه وسفيد ورنگي در ابعاد 3×2 تا 70×100 بصورت مكانيزه وتجاري جهت استفاده در نمايشگاهها ، تهيه كاتالوگ وبروشورهاي تبليغاتي ، معرفي محصولات توليدي واحدهاي صنعتي ، عكسهاي پرسنلي ، يادبود ،مجالس و… مي باشد.

 

فهرست عناوین طرح توجیهی شرکت چاپ و تولید عکس

فهرست                                                                                         

پيشگفتار …………………………. 1

مقدمه ……………………………. 2

 

فصل اول  : کلیات

الف : تعاریف مفاهیم و اصطلاحات……….. 4

ب: تعریف و تشریح موضوع تحقیق………… 11

ج : اهداف پروژه…………………… 14

 

فصل دوم : جمع آوری مقدماتی اطلاعات ( پیشینه طرح )

الف : تاريخچه چاپ و توليد عكس در جهان و ايران    16

ب : تاريخچه طرح …………………… 25

 

فصل سوم :  برنامه عملیاتی

الف : تهیه و تبدیل مواد اولیه ………. 27

ب : خدمات طرح …………………….. 28

ج : روشهای بازار یابی و تبلیغات …….. 28

 

فصل چهارم : نیروی انسانی

چارت تشكيلاتي ……………………… 30

 

فصل پنجم  : منابع مالی

الف : ضوابط جواز تاسيس و گذفتن مجوز …. 32

ب : توجيه اقتصادي طرح : ……………. 33

نتيجه گيري ……………………….. 52

فهرست منابع ………………………. 54

 

گزارشي از عكاسي و كار آن

عكاس مترجم واقعيت است و اين امر اجتناب ناپذير است. بنابراين ما مجبور هستيم تا در خصوص پيام و عكس خود فكر كنيم. اگر سعي داريم بگوييم كه داشتن نوزاد همراه با خون است پس بايد حتماً از عكس رنگي استفاده كنيم، اما در صورتي كه بخواهيم ورود يك نوزاد زيبا به دنيايمان را به تصوير بكشيم مي‌توانيم از خون صرف‌نظر كرده و توجه خود را به نوزاد معطوف كنيم.

ما هنوز در خصوص عكس‌هاي سياه و سفيد چيزي نگفته‌ايم چگونه مي‌توان گفت سياه و سفيد از رنگي گوياتر است؟ آيا چيزي خنده‌دارتر از يك عكس سياه و سفيد از رنگين‌كمان وجود دارد؟

آيا از تمام كساني كه مجذوب و شيفته عكس هاي آنسل آدامز هستند كسي واقعاً تمايل دارد تنها با قلم سياه و سفيد و در بهار از بوسميتي عكاسي كند؟ بر حسب اتفاق آنسل آدامز كمتر از مقلدينش در خصوص عكس هاي سياه و سفيد قاطع بود.

اگر كارهاي آدامز با گلن راور را مقايسه كنيم مشاهده خواهيم كرد كه هر دو عظمت را به خوبي نشان مي دهند. مي خواهيم محتويات اطلاعاتي يك تصوير را مورد توجه قرار دهيم . ما مترجمان واقعيت هستيم و برخي از جنبه هاي يك منظره و صحنه را انتخاب كرده و آن را بر روي فيلم بازسازي مي كنيم . چالش اصلي ما اين است كه تنها اطلاعات ضروري براي انتقال پيام مورد نظر را بر روي فيلم قرار دهيم

عكس چيست؟

تصويري از واقعيت كه عكاس بر صفحه فيلم ثبت مي‌كند. اگر از اين چارچوب خارج شد، ديگر عكاسي نيست. اين را كامران عدل، عكاس پيشكسوت مي‌گويد در حالي كه پشت به عكس اول دوسالانه عكاسي و رو به دوربين محمد رازدشت ايستاده است. او مي‌گويد: اگر بتوان به كلاژ و مونتاژ عكس گفت، نقاشان بهتر از عكاسان اين كار را انجام مي‌دهند چرا كه سابقه انجام اين كار را هم بيشتر از ما دارند.

رازدشت اين فيلم را براي نمايش در نشست عكاسان مي‌سازد كه هفته آينده در موزه هنرهاي معاصر برگزار مي‌شود. كامران عدل چندمين عكاسي است كه جلوي دوربين او ايستاده استبراي اين كه يك عكس جذاب باشد بايد چشم را نوازش دهد و ذهن را درگير كند. نگاه دائماً در حال حركت است . و اگر چيز جذابي پيدا كند توقف مي كند . در غير اين صورت به جست و جوي موضوعات جذاب تر مي گردد .

عكس خوب وجذاب

وقتي عكس چشم بيننده را به خود جلب كرد بايد ذهن را تغذيه كند . عكس بايد چيز جذاب و چشمگيري در خود داشته باشد . در وضعيت ايده آل ذهن شروع به طرح سوال هايي مي كند و دستورهايي به چشم مي دهد . چنين انگيختگي ذهني مهمترين چالش در كارهاي نظري است . امور انتزاعي مي تواند از لحاظ بصري هيجان برانگيز باشد اما اگر اين انتزاع به ذهن نرسد توجه بيننده منحرف و پرت مي شود .

چنين وضعيتي نشان مي دهد كه چرا ارزيابي هنر انتزاعي اغلب به ذوق پرورش يافته نياز دارد . ذهن بايد پرورش يابد تا آگاهانه بر لذت هاي بصري تمركز كند . اگر يك نقاشي رنگي انتزاعي متشكل از دو رنگ درخشان و متضاد را نگاه كنيد، بي‌شك شما را جذب خود خواهد كرد كه اين امر مثالي خوب از يك كشش تركيب‌بندي است. اگر شما به عكاسي انتزاعي تمايل داريد، بدون شك بايد از اين سؤال بينندگان «واقعاً اين چي هست؟» ناراحت شويد.

اين‌جا جايي است كه ذهن درگير مي‌شود. اما سؤال اشتباهي مي‌پرسد. هنرمند انتزاعي چنين مشكلي ندارد. وقتي شما روي بوم نقاشي مي‌كنيد واقعاً چيزي نيست. از آنجايي كه عكس تصوير يك چيز موجود است.

پس بيننده‌ها اغلب به سرگرمي‌هاي بصري ساده توجه نمي‌كنند و عمده توجه آن‌ها به كشف هويت موضوع اصلي معطوف مي‌شود.توصيه مي‌شود خط ميان انتزاع و پيكتورياليسم را حذف كرده و اجازه دهيم هويت موضوع با بررسي دقيق تشخيص داده شود. سپس بيننده ياد مي‌گيرد كه چگونه ببيند. با حذف سؤال «اين چي هست؟» عناصر طراحي و تركيب‌بندي فرصت تأثير گذاري بر بيننده را پيدا مي‌كنند.

اهداف پروژه

هدف از اجراي اين طرح احداث يك واحد ظهور وچاپ عكس سياه وسفيد ورنگي در ابعاد 3×2 تا 70×100 بصورت مكانيزه وتجاري جهت استفاده در نمايشگاهها ، تهيه كاتالوگ وبروشورهاي تبليغاتي ، معرفي محصولات توليدي واحدهاي صنعتي ، عكسهاي پرسنلي ، يادبود ،مجالس و… مي باشد.

 

 

برنامه عملیاتی طرح توجیهی شرکت چاپ و تولید عکس

الف : تهیه و تبدیل مواد اولیه

 روش :

  • 1- ظهور فيلم: نخست فيـــــلم عكاســـي درتاريكخانه باز شــــده وتوسط گيـــــره برروي هنگر (Hanger )آويخته مي شود.سپس هنگر رابرروي اولين شيار ترانسپورت قرارداده وآنرا بصورت پله اي بلند نموده ودر مخازن مربوطه ، حاوي مواد ظهور وثبوت وشستشو ، به مدت مشخص قرار مي دهند. درادامه هنگرها توسط زنجير نقاله از خشك كن عبورداده شده وپس از قرار گرفتن در يك سطح شيبدار، درقسمت پائين سطح شيبدار برروي يكديگر جمع مي شوندواپراتور با باز كردن درب اتاقك ، هنگرهاي آمادة چاپ برروي كاغذ را خارج مي كند.

 

  • 2- دستگاه ظهور عكس: پس از آنكه ظهور فيلم انجام شد، رول عكس جهت ظهور در تاريكخانة دستگاه ظهور عكس قرار گرفته وتوسط مجموعه اي از غلتكهاي ترانسپورت باز شده وبعداز عبور از مخازن ظهور وثبوت وشستشو ، وارد خشك كن مي شود. دراين قسمت بوسيلة دمنده والمنت هاي ميله اي ، كاغذ خشك شده ودر قسمت جمع كن كاغذ، مجددا روي قرقره پيچيده وآمادة برش مي گردد.

 

  • 3- دستگاه ميكسر: اين دستگاه بمنظور مخلوط كردن مواد شيميايي مختلف جهت مخازن جبراني دستگاه ظهور عكس وفيلم بكار مي رود . بدينصورت كه مواد مختلف درداخل ؟آن ريخته شده وتوسط يك دستگاه الكتروپمپ سيركوله مي شود.

 

ب : خدمات طرح

تهيه كاتالوگ وبروشورهاي تبليغاتي ، معرفي محصولات توليدي واحدهاي صنعتي ، عكسهاي پرسنلي ، يادبود ،مجالس و…

 

ج : روشهای بازار یابی و تبلیغات

 

روشهای بازار یابی

  • بازاریابی برای جلب مشتری
  • کیفیت خوب
  • کسب اعتبار
  • استاندارد کردن محصولات

 

روش تبلیغات

 

  • تبلیغات از طریق پیام بازر گانی
  • تراکت و پوستر
  • پخش پاگهی از طریق رادیو
  • شرکت در قرعه کشی
  • ارسال تبلیغ با پست
  • درج آگهی در مجلات،روزنامه ها

 

خلاصه طرح : چاپ و توليد عكس هاي رنگي و سياه و سفيد

 

ظرفيت : 76500 قطعه در سال

 

سرمايه گذاري كـل:  ميليون ريال

 

سهم آوردة متقاضي:  ميليون ريال

 

سهم تسهيلات:  ميليون ريال

 

دورة بازگشـت سرمايه: 22 ماه

 

اشتغالزايي :11 نفر

 

چاپ وتولید عکس رنگی و سیاه و سفید

طرح توجیهی چاپ و تولید عکس سیاه و سفید و رنگی :مناسب  اخذ وام بانکی از بانک ها و موسسات مالی اعتباری گرفتن وام قرض الحسنه خود اشتغالی از صندوق مهر امام رضا ارائه طرح به منظور استفاده از تسهیلات بنگاه های زود بازده گرفتن مجوز های لازم از سازمان های دولتی و وزارت تعاون ایجاد کسب و کار مناسب با درآمد بالا و کارآفرینی

فرمت فایل : ورد WORD

تعداد صفحه : 54 صفحه

مناسب ترین و به روز ترین طرح ها را از ما بخواهید pdfsara

برای خرید بر روی دکمه خرید پایین کلیک کنید

6000 تومان – خرید


درباره نویسنده

محمد 39 نوشته در طرح توجیهی دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.